Blog-wnetrzarski.pl

Dom, ogród, remont, budownictwo i architektura.

Emocje a światło

Emocje a światło

Marketerzy prześcigają się w pomysłach, które pomagają dostosować przestrzeń sklepową do najbardziej komfortowych warunków jakich oczekuje konsument. Wygląd sklepu, ekspozycja produktu, odpowiednie ustawienie regałów, wpisały się na stałe do kanonów skutecznego planowania przestrzeni handlowej. W ostatnim czasie, co raz częściej zwracamy uwagę na oświetlenie sklepu i doświetlenie produktów.  

Światło, jego barwa, natężenie i ustawienie wpływają na sposób w jaki mózg przetwarza bodźce. W związku z tym coraz częściej przeprowadza się modernizację oświetlenia sklepowego.  Dzięki takim bodźcom wytwarzają się pozytywne emocje i to właśnie one wpływają na decyzję o zakupie. Kiedy już zachęcimy klienta do wejścia do sklepu, należy zrobić wszystko, aby zbudować potrzebę poznania produktu, dotknięcia produktu i na końcu jego zakupu.

Duże znaczenie ma ekspozycja towaru na półkach, a najczęściej popełnianym przy tym błędem jest użycie źle dobrane światło bądź nie odpowiednie zaakcentowanie ekspozycji. W efekcie to, co ma być na pierwszym planie nie wyróżnia się niczym od reszty produktów. Bardzo cenna jest tu umiejętność zaplanowania i odpowiedniego wyboru oświetlenia. Do przedstawienia konkretnego produktu używa się światła punktowego. Towar na półce powinien zachęcać do kupowania, a jeśli odpowiednio wyeksponujemy go oświetleniem, klient będzie miał większą ochotę po niego sięgnąć. Emocje, których w danym momencie klient doświadcza mają ogromy wpływ na podejmowane przez niego decyzje, dlatego dobór odpowiedniego oświetlenia jest w tym wypadku kluczowy.

Nowoczesne technologie LED potrafią skierować strumień światła dokładnie tam, gdzie chcemy, dlatego możemy prowadzić klienta po sali sprzedaży od razu po wejściu do sklepu zaznaczając światłem poszczególne strefy. Dobrze zaprojektowane oświetlenie sklepowe ułatwia poruszanie się po Sali sprzedaży, spowoduje, że to co chcemy wyeksponować na pewno nie zostanie przeoczone. Naszym zadaniem jest przedstawienie produktu (dosłownie i w przenośni) w jak najlepszym świetle. Zapewnienie odpowiednich warunków oświetleniowych na Sali sprzedaży wprowadzi klienta w odpowiedni nastrój, a to przełoży się na zawartości koszyka zakupowego. Tworząc koncepcje oświetleniowe pod dany produkt, akcentując towar stawiamy na obietnicę prawdy i jakość. 

PODOBNE ARTYKUŁY

Czytaj także x