Blog-wnetrzarski.pl

Dom, ogród, remont, budownictwo i architektura.

Opakowanie e-commerce ma znaczenie

Opakowanie e-commerce ma znaczenie

Prawdę mówiąc wszystko ma znaczenie w handlu elektronicznym. Im szybciej to zrozumiemy, tym lepiej. Opakowanie przesyłek może wydawać się na pierwszy rzut oka czymś najprostszym, czemu nie trzeba poświęcić zbyt wiele uwagi. Ale wystarczy, że sami otrzymamy przesyłkę, której opakowanie będzie w nas wywoływać niemiłe emocje, natychmiast przekonamy się, że to ważny element. Nie tylko dla nas, ale przede wszystkim dla klienta, z którym poprzez odpowiednie metody, możemy nawiązać całkiem sensowny kontakt.

Od czego zatem zacząć? To zależy. W e-commerce najczęściej sprzedajemy wiele różnych produktów, różnej wielkości. Często zdarza się, że w jednej paczce, będą produkty z różnej bajki. Jedne będą wymagać szczególnej ochrony, inne sobie spokojnie poradzą bez dodatkowych zabezpieczeń. Mogą to być małe paczuszki lub większe. Drobne i solidne. Na każdy z nich trzeba mieć pomysł, żeby wszystkie dodatkowe informacje, które chcemy przekazać klientowi, dobrze się prezentowały. Dlatego opakowanie e-commerce wymaga opanowania i dbania o szczegóły.

Opakowanie e-commerce w praktyce

Zawsze powstaje pytanie, co jest ważniejsze? Funkcjonalność przesyłki, czy ładne opakowanie. Bo przecież jeżeli nawet owiniemy paczkę taśmami tak, żeby spiąć wszystkie zakładki, upchniemy w środku produkt tym, co mamy pod ręką i towar zostanie dostarczony w nienagannym stanie, to może się wydawać, że osiągnęliśmy swój cel. Poniekąd tak. Ale jeżeli tą samą przesyłkę otrzymamy w ładnym opakowaniu, rozpakujemy je bez żadnych problemów, tak, że nie trzeba będzie uszkodzić konstrukcji, to będzie to miało znaczenie nie tylko dla klienta. Również dla nas. Dlaczego? Ponieważ w e-commerce zwroty towarów mają miejsce znacznie częściej niż w tradycyjnej wysyłce. Możliwość ewentualnego zwrotu w tym samym opakowaniu daje nam gwarancję, że towar wróci do nas bezpiecznie.

Wypełnienie opakowania

Nie ukrywajmy. To jest często zmora każdej firmy, zajmującej się wysyłką. Skąd brać wypełniacze. Na co się zdecydować. Szczególnie, jeżeli zadbamy o zewnętrzny wygląda, jak do tego podejść, żeby nie zepsuć wrażenia? Odpowiedź na to jest w miarę prosta. Po pierwsze coraz częściej zwraca się uwagę na elementy ekologiczne.  Odchodzi się od folii bąbelkowej, a zapewne wielu z was przekonało się, że coraz częściej stawia się na papier, a właściwie ścinki papieru. Ma to sens, ponieważ jest to materiał, który podlega segregowaniu i ponownemu wykorzystaniu.

Niespodziewane dodatki

Każdy lubi być zaskakiwany. A klient, który zamówił przesyłkę w sklepie internetowym chyba najbardziej. Dlatego jeżeli mamy taką możliwość, żeby dodać do przesyłki jakiś gadżet, materiał promocyjny, próbki, to one świetnie się do tego nadają. Czasami wystarczy nawet zwykła kartka pocztowa lub rysunek. Pomysłów tutaj jest wiele i ważne, aby w całym procesie przygotowania paczki do wysyłki, nie zapominać i o takich wydawałoby się drobnostkach.

PODOBNE ARTYKUŁY

Czytaj także x