O wizytówkach najczęściej myślimy w kategoriach małych biletów. Rozdajemy je w różnych miejscach. Najczęściej w trakcie spotkań prywatnych, eventów, targów, czy festiwali. Prawdę mówiąc wszędzie, gdzie jesteśmy jest okazja do tego, by tę wizytówkę wręczyć. Jest oznaką uprzejmości i szacunku, na pewno konwenansu. Windery dla firm mają pod tym względem nieco inne znaczenie. Są wizytówką, ale w nieco innym sensie.
Na pewno duże je łączy. W końcu tak jeden rodzaj, jak i drugi służy współcześnie reklamie. Kiedyś małe bilety miały nieco inne znaczenie, a czym napisaliśmy wyżej. Dzisiaj w dużej mierze służą komunikacji zewnętrznej. Windery dla firm podobnie. Przede wszystkim służą właśnie temu. Z tą różnicą, że nie weźmiemy ich ze sobą na prywatne spotkanie (chyba, że odbywa się ono w naszym biurze, czy sali konferencyjnej), nie będziemy z nimi chodzić na targach, ani na imprezach plenerowych. W tych miejscach postawimy je w jednym miejscu i stąd będą oddziaływać na zewnątrz.
Windery dla firm a ich popularność
Nie można jednak powiedzieć, że nie są wizytówką, nawet, jeżeli pojawią się podczas dni miasta, postawione przy stoisku firmy. Ich rola ma jakby przygotować każdego, kto skontaktuje się z naszym stoiskiem w ten sposób, żeby wiedział, czego może się spodziewać. Dlatego jej zaprojektowanie jest niezwykle ważne. Warto mieć, a nawet koniecznie trzeba posiadać swoją wizję, jak ma wyglądać projekt graficzny. Niezbędne będzie na pewno sprawdzenie, jak prezentują się windery dla firm w naszej branży, jak to robią inne podmioty, ostatecznie – jak to wygląda przy promocji zupełnie innych marek.
Obserwować najlepszych
Jeżeli się uczyć to od najlepszych. Nie zawsze konkurencja będzie dobrym nośnikiem takich informacji. Owszem, zobaczymy ich wizytówkę na imprezie, może przed sklepem lub siedzibą firmy. Ale nam powinno zależeć na tym, aby sugerować się najlepszymi rozwiązaniami, nawet, jeżeli nie są one tematycznie związane z tym, czym się zawodowo zajmujemy. Dzięki temu jesteśmy w stanie podpatrzeć najlepszych, przeanalizować ich strategię graficzną, zrozumieć na czym ona polega i być może w zupełnie innym designie, zastosować ją u siebie. Nie zawsze uda się wymyślić proch. Czasami wystarczy podpatrzeć, jak ten proch powstaje lub jakich składników się używa do jego produkcji.
Zachęta do kontaktu
Jeżeli to się uda lub gdy sami mamy naprawdę idealną wizję, która ma w sobie to coś, winder zacznie żyć swoim życiem. Stanie się tą wizytówką, po której nie tylko będzie wiadomo, czego można się spodziewać, ale również, która sprawi, że będzie ona zachęcać do kontaktu z nami.